Betalningsvillkor

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Zoe. Genom att beställa varor på Zoe´s webplats accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på webbplatsen.

Zoe ägs av bolaget Pejvic AB med organisationsnummer 556823-7316 vilken är din motpart. 

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. 
Vi reserverar oss för slutförsäljning, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. 

Priser

Alla priser på Zoe´s hemsida är angivna i SEK, inklusive moms. 
FRI FRAKT över 1000:- inom Sverige
För order under 1000:- tas en fraktkostnad ut på 50:-
Paket till Europa kostar alltid 199:-.

Klarna Checkout:

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert!

För funderingar kring Klarna Checkout ring Klarna på 0812012010

Leveransvillkor

Orderbekräftelse

När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi snarast en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om du undrar över något. Obs! kontrollera din skräppostmapp om du ej fått din orderbekräftelse.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.
OBS! ej uthämtat paket debiteras med 200:- för frakt samt hantering.

Leveranstid

Vi packar normalt alla order direkt. Skulle något uppstå så att vi ej kan packa inom tre vardagar så mailar vi dig.
Du kan alltid maila oss innan order för att kolla upp vilken leveranstid just din vara har.
Vi skickar varan med  Schenker privpak som hämtas hos ett ombud nära dig, Schenker levererar till de flesta orter på en dag. 

 Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta.

Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Zoe tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt för oss att du erhåller skorna fort. 

Transport

All transport sker just nu med hjälp av Schenker. 

Säkerhet och Sekretess

Säkerhet och sekretess

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på Zoe online samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Zoe. Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på websiten om du är under 18 år!

Äganderätt

Alla varor förblir Zoe´s egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.
Zoe förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen. Denna lag bygger på EU-direktiv från 1995 och avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet med hänsyn till det ökade antalet register och sammanställningar som lagras elektroniskt.
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av Zoe i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas.

Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av. I praktiken innebär det att alltså denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll.

Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta får du ändra uppgifterna samt även välja att ta bort dem.

Bytes- och Returrätt

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att varan ankommit utlämningsstället, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.

Om du använder vår returfraktsedel, så debiteras du endast 70:- för returfraken. 
Skor får provas, men ej användas. Alla etiketter ska finnas kvar på kartongen. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Du kan använda samma påse som du fick varan i om du tejpar igen den ordentligt.

OBS Tänk på att ej uthämtad vara debiteras med 200:-. Det anses inte som retur att ej hämta ut sin vara. Utan den måste återsändas till oss efter uthämtning. Kostnaden debiteras separat på fakturan vid betalning med Klarna. Kostnaden dras av på återbetalning vid betalning med kort. 

Returer återsända mer än 14 dagar från mottagandet kan ej returneras. Om en sådan vara skickas tillbaka med vår returfraktsedel så sänds varan tillbaka och vi debiterar frakt åt två håll. dvs 100kr ytterligare. 

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Du kan prova skorna, men ej använda dem. Tänk på att du ansvarar för att prova varan så att det ej syns. Dvs, det är inte alla sulor som klarar att gå omkring ens inomhus på parkettgolv mm. Varan skall förpackas väl, i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. 

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med  orderbekräftelse eller kvitto.  (Detta påskyndar hanteringen utav din retur.) Har du betalt med Klarna, tänk på att det är Klarna som hanterar fakturan, kontakta Klarna för att förlänga fakturans förfallodatum. Det finns ingen anledning att vid fakturaköp betala hela beloppet utan det är bättre att invänta ny faktura på ev returkostnader. Man bör då förlänga fakturans förfallodatum för att ej uppnå nya kostnader via samtal till Klarna eller klicka HÄR

Returen skickas till:

ZOE skor
Hornsgatan 39
118 49  STOCKHOLM.

Spara inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Skickar du varan som brev kommer den oftast fram, men det är på egen risk. Använder du bifogad  förbetald retursedel så debiteras du endast 70:- för returfrakt.  Vill du lämna varan direkt i butik måste du göra det i butiken på Hornsgatan 39 eller Götgatan 96. Vi har för närvarande ej möjlighet att ta returer inköpta i webshop i butikerna på Drottninggatan. Däremot kan du alltid byta storlek mm i dessa butiker också. Vi kan dessvärre EJ lösa ut rekommenderade försändelser. Skor är ingen värdehandling och skall aldrig skickas rekommenderat. Det finns ej heller någon fysisk person som heter zoe shoes så paketet går ej att lösa ut. 

Vid byte av storlek betalar Zoe frakten tillbaka till dig.

Zoe åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara? Maila oss, så löser vi det. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Zoes website har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer eller kundnummer och fullständigt namn
  • titel på de produkter du vill returnera, det 6-siffriga artikelnumret

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. För icke uthämtade paket tar vi ut en avgift på 200:- plus returfrakt, fn 70:- Kostnaderna motsvarar våra kostnader för frakt till dig, returfrakt samt övriga kostnader. Om du ångrat dig när paketet väl har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Skulle paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter enligt ovanstående information. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten.

Återbetalning

Vi meddellar Klarna snarast att varan kommit i retur snarast. Börjar förfallodatum närma sig på ev faktura? Ring isåfall Klarna så kan de förlänga tills ärendet är färdigt. Vi ansvarar ej för dröjsmålsräntor mm som uppkommer för fakturor ej betalade i tid.

Reservationer

Zoe reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Zoe förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Zoe är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Zoe följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Reklamation

Vid eventuell tvist följer alltid Zoe Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer!

Reklamationer

Vi följer konsumentköplagen i Sverige, vilket är en tvingande lag. 
Detta innebär att du har 3 år från köpet på dig att reklamera en vara.
Lagen omfattar varor som är behäftade med ett sk "ursprungsfel". 
Skorna måste alltså haft felet från början.

 
Om du anser att skorna är behäftade med ett tillverkningsfel eller ursprungsfel, så fotar du enklast skon
och mailar till oss på webshop@zoeshoes.se  tillsammans med datum för inköp och artikelnummer.
Vi kommer att kontakta dig tillbaka via mail i ärendet.
Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens utslag i eventuella tvister.
Läs konsumentköplagen här konsumentköplagen

At this moment, we also ship to Europe. As we dont have any english site, please use Google Translate. 
You can pay with Credit card, and the shipping should take around 3 days. 

Klarna Visa - Mastercard DB Schenker
Standardvy | Byt till mobil vy
Stäng