Bytes- och Returrätt
Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att varan mottagits - förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Ni måste själv sända returen till oss, eller lämna i butiken. Vi kan ej hantera öppet köp i butiken utan skor som kommit till butiken hämtas upp av webshop och krediteras på det betalsätt som skorna är betalda med.
Skor får provas, men ej användas. Alla etiketter ska finnas kvar på kartongen. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Du kan använda samma påse som du fick varan i om du tejpar igen den ordentligt.
OBS Tänk på att ej uthämtad vara debiteras med 200:-. Det anses inte som retur att ej hämta ut sin vara. Utan den måste återsändas till oss efter uthämtning. Kostnaden debiteras separat på fakturan vid betalning med Klarna. Kostnaden dras av på återbetalning vid betalning med kort.
Returer återsända mer än 14 dagar från mottagandet kan ej returneras.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Du kan prova skorna, men ej använda dem. Tänk på att du ansvarar för att prova varan så att det ej syns. Dvs, det är inte alla sulor som klarar att gå omkring ens inomhus på parkettgolv mm. Varan skall förpackas väl, i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör.
Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med orderbekräftelse eller kvitto. (Detta påskyndar hanteringen utav din retur.) Har du betalt med Klarna, tänk på att det är Klarna som hanterar fakturan, kontakta Klarna för att förlänga fakturans förfallodatum. Det finns ingen anledning att vid fakturaköp betala hela beloppet utan det är bättre att invänta ny faktura på ev returkostnader. Man bör då förlänga fakturans förfallodatum för att ej uppnå nya kostnader via samtal till Klarna eller klicka HÄR
Returen skickas till:
ZOE c/o Webshop
Drottninggatan 88
111 36 STOCKHOLM.
Spara inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Skickar du varan som brev kommer den oftast fram, men det är på egen risk. Man kan byta storlek och modell i butiken men butiken kan alltså ej returnera via deras kassasystem. Vi kan dessvärre EJ lösa ut rekommenderade försändelser. Skor är ingen värdehandling och skall aldrig skickas rekommenderat. Det finns ej heller någon fysisk person som heter zoe shoes så paketet går ej att lösa ut.
Zoe åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.
Ångerfrist och meddelande
Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Zoes website har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
- ordernummer eller kundnummer och fullständigt namn
- titel på de produkter du vill returnera, det 6-siffriga artikelnumret
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. För icke uthämtade paket tar vi ut en avgift på 200:- plus returfrakt, fn 105:- Kostnaderna motsvarar våra kostnader för frakt till dig, returfrakt samt övriga kostnader. Om du ångrat dig när paketet väl har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Skulle paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter enligt ovanstående information. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten.
Återbetalning
Vi meddellar Klarna snarast att varan kommit i retur snarast. Börjar förfallodatum närma sig på ev faktura? Ring isåfall Klarna så kan de förlänga tills ärendet är färdigt. Vi ansvarar ej för dröjsmålsräntor mm som uppkommer för fakturor ej betalade i tid.
Reservationer
Zoe reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.
Zoe förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.
Force Majeure
Zoe är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Lagen om distanshandel
Zoe följer lagen om distanshandel. Läs mer här.
Reklamation
Vid eventuell tvist följer alltid Zoe Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer!